Jméno a příjmení: Bc. Jaroslav Tilscher, PFP
Rok narození: 2000
Město působení: Ostrava
Aktuální pozice: Manažer
Zájmy/hobby: Fotbal/trávení času s přítelkyní a přáteli.
Životní motto: ,,Co chceš, můžeš!“
V krátkosti informace o Vašem kariérním postupu:
- Co vás motivovalo stát se finančním poradcem a proč jste si vybral/a právě Prosperity?
Popravdě řečeno, to přišlo jako blesk z čistého nebe, protože mě oslovil Martin Babiš na základě mého životopisu, který jsem měl vyvěšený na životopisy.cz. Když mi poté nastínil práci ve financích, hned jsem věděl, že je to práce jako stvořená pro mě, i z důvodu, že jsem hodně soutěživý typ a možnost šplhat naší kariérou je pro mě neskutečný motor. Byl jsem v době komunikace s Martinem i v dalších poradenských firmách na pohovoru, ale nejvíce mě zaujala nabídka z Prosperity, protože na mě působila profesionálně a vše bylo mnohem upřímnější a transparentnější než v ostatních firmách. - Můžete popsat jednu z Vašich největších profesních výzev a jak jste ji překonal/a?
Jako svou největší výzvu jsem bral a stále beru budování svého týmu. Jakožto manažer mám zodpovědnost za každého jednoho spolupracovníka, kterého vedu a snažím se ho rozvíjet do takové míry, aby jeho poradenské znalosti a výsledky byly na špičkové úrovni. Tato výzva, která mě provází od počátku mé manažerské cesty, se mi daří naplňovat a v tuto chvíli jsem do této fáze dokázal dostat mnoho svých současných kolegů. - Jak se vyvíjel Váš přístup k práci a jaké důležité lekce jste si z toho odnesl/a?
Od začátku jsem bral svou práci vážně a seriózně, vždy jsem chtěl odvést maximum pro své klienty, protože v této branži má člověk pověst jen jednu, na čemž si nejvíce zakládám a zakládat si vždy budu. Zároveň je samozřejmě na začátku spousta informací, které se musí člověk naučit, aby mohl dělat poradenství v nejvyšší kvalitě. To jsem pochopil hned po první klientské schůzce, že musím mít opravdu široký záběr znalostí z finančního trhu, tak aby mě u klienta nic nepřekvapilo. Od té doby jsem pracoval na tom, abych potřebné znalosti nabyl co nejdříve, a pracuji na tom dodnes, protože finance jsou obor, kde se člověk učí stále nové věci, aby mohl klientovi dopřát nejlepší možnou službu. - Jakým způsobem Vám naše společnost pomohla ve Vašem profesním růstu a v čem podle Vás vynikáme oproti konkurenci?
Určitě mi pomohla nadstandardním vzděláním, které firma svým novým kolegům poskytuje. A samozřejmě analytickými možnostmi, které díky firmě ProsperityFS máme k dispozici, a jsme tím pádem pro klienta schopní nejen vše zjistit a porovnat, ale jsme to schopní udělat velmi rychle. To vnímám jako největší výhodu oproti konkurenci, protože jsem se setkal s mnoha poradci z jiných firem a takové analytické zázemí jako máme my ostatní nemají. - Jaké klíčové vlastnosti by podle Vás měl mít úspěšný finanční poradce?
Chuť na sobě pracovat, učit se novým věcem, být proklientský, empatický a mít svou vnitřní odpověď na otázku: Proč to dělá? - Čím se Váš přístup k práci liší od ostatních v oboru a jak to ovlivňuje Vaše pracovní výsledky?
Těžko říct, čím se liším, protože se soustředím pouze na sebe a na svou kvalitně odvedenou práci, a díky tomu mi klienti důvěřují a pravidelně se na mě obracejí. - Jak vypadá Váš typický pracovní den? Setkáváte se někdy v Prosperity se stereotypem?
Standardně přijíždím do kanceláře mezi 8:00 – 9:00 a každý pracovní den je jiný. I díky tomu nezažívám stereotyp. Okolo 16:00 mám pro daný den většinou splněno a můžu se věnovat svým osobním věcem, ale samozřejmě to není pravidlo, někdy si člověk vyhradí dopoledne pro své osobní aktivity a pracuje odpoledne. Mě osobně tohle strašně baví, že jsem pánem svého času a nemusím být nikde povinně od – do. Prolínají se mi různé typy aktivit, např. klientské schůzky, individuální konzultace se svými spolupracovníky, pomocné klientské schůzky s mými kolegy, porady, školení, administrativní úkony a pohovory. Je to opravdu různorodé. Nejlepší na tom je, že si svůj pracovní čas plánuji sám, což znamená, že mám také dostatek času na svůj osobní život, což je za mě velice důležité, aby byl zdravý balanc mezi pracovním a osobním životem. - Co vás nejvíce překvapilo nebo nadchlo na kultuře společnosti Prosperity?
Prosperity nabízí mnoho benefitů, nicméně jeden, který já vždy vypíchnu, je inspirativní prostředí. Ve firmě je spousta lidí, od kterých se mám ještě hodně co učit, a není nic lepšího, než když si na vás služebně starší kolega udělá čas a podělí se s vámi o své know-how a řekne vám, v čem třeba dělal chyby on, a na mě pak je, abych se z nich poučil. Celkově je tady velice srdečný kolektiv, kdy každý jeden z nás tomu druhému pomůže a kdykoli poradí. Nikde jsem takovou firemní kulturu nezažil, co se vstřícnosti týče, jako máme tady v Prosperity. - Jak rádi trávíte svůj volný čas a co Vám to přináší?
Jsem vášnivý sportovec, tudíž žádný sport mi není cizí. Nejvíce mám však v oblibě fotbal, který i na amatérské úrovni hraji za moji rodnou vesnici Jistebník. Díky časové flexibilitě, kterou mi spolupráce s Prosperity přináší, jsem schopen stíhat všechny tréninky i zápasy, za což jsem rád. Zároveň je to pro mě skvělá aktivita na vyčištění hlavy, a i díky tomu nepociťuji, že bych byl z práce unavený. Zároveň se samozřejmě věnuji mé přítelkyni, se kterou jsme si teď koupili byt, takže teď spousta času padne na starosti ohledně rekonstrukceNicméně jezdíme na výlety, prodloužené víkendy, a rozhodli jsme se, že začneme více cestovat, tudíž jsme si teď rozplánovali, kde všude se chceme v příštím roce podívat, a je to přesně 5 destinací. Pokud bych pracoval někde jinde, kde by mě z práce neuvolnili, byly by tyto plány nereálné. - Jakým způsobem si udržujete rovnováhu mezi profesním rozvojem a osobním životem?
Díky časové flexibilitě, kdy si čas v práci ovlivňuji a plánuji sám, jsem schopen se plnohodnotně věnovat přítelkyni, kamarádům, rodině a samozřejmě také sportu, který mě doslova nabíjí. Aktuálně směřuji na pozici Senior Manažer, což s sebou nese více stráveného času na kanceláři, ale když má člověk dobrý time management, jeho osobní život tím není nijak zasažen. - Jak Vám naše společnost pomohla dosáhnout Vašich cílů a jakých dlouhodobých cílů chcete ve finančním poradenství dosáhnout?
Vždy bylo mým cílem vlastnit nemovitost. Díky Prosperity se mi tento cíl splnil. Po necelých 4 letech ve firmě jsem si koupil svůj 3. byt, přičemž jeden mám na vlastní bydlení a 2 pronajímám, spolu se dvěma garážemi. Celkem mě tato nemovitostní sféra nadchla, a právě díky prostředkům, které jsem tady schopen vydělávat, bylo pro mě snadné si těchto 5 nemovitostí koupit. A rozhodně to nejsou poslední. Nejsou to však jen materiální cíle, které jsem si díky Prosperity splnil. Než jsem začal v Prosperity, tak jsem v zahraničí byl maximálně v Polsku. Díky firemním dovoleným jsem se dostal do Barcelony, Neapole, Marseille, Miami, na Kajmanské ostrovy, do Mexika, na Jamajku a další. Za což jsem extrémně vděčný, že mi firma umožnila cestovat do těchto destinací. Co se týká cílů ve finančním poradenství, tak se chystám zvládnout kurz EFA, což je prestižní poradenský titul, který nemá jen tak někdo, a samozřejmě povýšit na ředitelskou pozici, po které toužím od začátku své kariéry v Prosperity. - Co byste doporučil/a kandidátům, kteří zvažují kariéru v Prosperity, na základě svých zkušeností?
Všem bych vřele doporučil ucházet se o místo u nás ve firmě. Je tady skvělý kolektiv a férový kariérní postup, díky němuž se každý může dostat na zajímavé pozice, a samozřejmě nadstandardní finanční ohodnocení. Zároveň díky flexibilní pracovní době budete mít čas na lidi, které máte rádi, cestování a další aktivity, které má každý člověk jiné. - Co byste vzkázal/a svým profesně mladším kolegům?
Vzkázal bych jim, aby se nevzdali před jakoukoli překážkou, která se jim postaví v životě do cesty, byli vytrvalí a úspěch se dostaví. Zároveň je potřeba poslouchat svého vedoucího, protože ten přesně ví, co je pro vás nejlepší. Nebát se říct si o radu, ať už svému vedoucímu, nebo jakémukoli kolegovi. Mít klapky na očích a jít si houževnatě za svým. A hned na začátku spolupráce si vydefinovat své proč (proč to vlastně dělám) a za tím jít!